|
Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.
Kan man ikke ganske enkelt overse henne da? Om andre vil krangle, så får hun noe å bruke argumentene sine på. Om man ikke hører, så faller argumentene ned på steingrunn. Hun kan godt fortelle meg at lavkarbo suger og at det ikke virker. Fordi lavkarbo suger og virker ikke, ikke i hennes verden, og det er vel egentlig helt i orden, for jeg finnes ikke i hennes verden, og har heller ingen interesse av det.
Svenske Lars Erik Litsfeldt er spesialist på det området. Jeg har sett han i en debatt, og uansett hva motparten sa, så fortsatte han bare på det han pratet om, uten å føle seg nødt til å forsvare eller noe. Han bare forklarte stille og rolig hva som foregikk i en kropp som spiste høy vs lavkarbo.
Det er det jeg tror er veien å gå. At spesialistene på en saklig måte forteller hvordan dette henger sammen. Igjen og igjen.
Hun må nå gjerne argumentere for sitt syn, og gjenta gang på gang at poenget er at man må spise mindre enn man forbrenner.
Og hun har jo helt rett i det hun, poenget er jo at vi forbrenner så forskjellig. Det jeg opplevde fra legestanden var at de ikke trodde på at jeg spsite så lute og trente så mye. En presterte å si at det ikke var rart jeg la på meg siden jeg sikkert gikk så sakte i trappene siden jeg var så trøtt hele tiden. Du legger ikke på deg 10 kg på et par måneder av å gå sakte i en trapp og spise 3 salatblad og en kyllingfilet om dagen.
Man blir tatt for å være notorisk løgner om man er overvektig. Man blir ikke trodd på at man faktisk ikke dynger i seg chips og burgere og ligger på sofaen. Jeg trodde faktisk at jeg var overvektig fordi jeg unnet meg en troika i måneden!
Det er dette som jeg synes er så ille med KJ og denne debatten. Denne mistroen, pekefingeren og mobbingen. Det er rett og slett ubehagelig å være vitne til dette.
|