|
Sv: Hvorfor er det sånn
Opprinnelig lagt inn av knh, her.
Jeg har heller ikke nevnt det for så mange Men nevnte det for broren min som er en bedrevitende 1.års-journaliststudent:P Han synes det var noe tull, og mente variert kost (med karber inkludert, men selvfølgelig ikke godis og chips osv) var det beste. Jeg kom med masse argumenter om insulin og glucagon osv, og etterhvert ble alt jeg sa veldig mye biokjemi, og da skjønte han ikke så mye, men han holdt da litt kjeft for han veit at jeg har peiling på hvordan cellene i kroppen vår fungerer (studerer bioteknologi):P
Men har ingen tru på at han kommer til å legge om til lavkarbo (selvom han kunne hatt nytte av det pga noen kilo for mye)
Tenkte bare jeg skulle nevne at broren min faktisk er litt på gli nå!! Det hadde jeg aldri trudd!!
Snakka litt med han i sta, og det var han som tok opp diskusjonen igjen... han var interessert i høre på det jeg hadde og si, og avbrøt meg ikke hele tiden.... fikk tid til å forklare hva som skjer i kroppen på en enkel og forståelig måte... men han var selvfølgelig skeptisk, så sier han: "Du skjønner at jeg synes dette er rart når det stritter imot alt vi lærte på grunnskolen?", og det skjønner jeg jo selvfølgelig veldig godt :P hehe.... Men forklarte han litt om at noen eldre studier har på en måte bestemt seg for at FETT ER FARLIG, og dette skal vi bevise! Så har de på en måte vist det da, men har ikke tatt hensyn til mengden karbohydrater personene spiste i tillegg!
Broren min blei faktisk direkte interessert i tema, men hadde ikke tid til å snakke så lenge.
Så til dere som føler at alt man sier til enkelte folk blir oppfattet som høl i huet; si likevel meningen din og la dem ha det i tankene til neste gang dere snakker sammen.... da har de kanskje tenkt litt over det og blitt mer nysgjerrig, og har lyst til å gjenoppta diskusjonen med ett litt mer åpent sinn 
|