|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av FakeSmile, her.
Søker litt trøst og motivasjon her hos dere jeg. Med fare for å være en skikkelig sutreunge;
Jeg har nå gått på eurodiet i 3 uker og 5 dager. Det har så og si gått strålende, med gode resultater samt at jeg er flink til å trene. Men i det siste har vekta variert så veldig, og det er fryktelig demotiverende. En dag kan jeg ha gått ned 7 kilo, og plutselig viser den at jeg bare har gått ned 5,5 kilo i stedet. Jeg spiser bare maten jeg får lov til, drikker ingenting "ulovlig" og jeg trener for harde livet, samt går tur med bissevoffsen min.
Hvorfor vil ikke vekta vise mindre tall, i stedet for å hoppe opp og ned som en jojo? Og det er faktisk ikke bare vekta, her en dag viste målebåndet 97 cm rundt livet, og idag når jeg målte, var jeg på 99 Liker det ikke!
Nå kommer det også en masse store feiringer som jeg skal være med på, og det er bare så utrolig vanskelig og kjedelig å vite at jeg kan sitte der med pannekakene mine og pralinebarer, mens de spiser godt og rikelig. I overimorgen har moren min bursdag, og jeg skal lage maten! En herlig, nydelig, deilig treretters meny, men jeg kan ikke spise noe av det. Gahh.
Hjelp meg folkens, for jeg vet så alt for godt at dette bare er en periode, snart kan jo jeg kose meg også, men jeg må bare være flink denne stunden først!!
Du har så rett...det er bare en periode. mammaen din har bursdag hvert eneste år.....Litt dårlig at du må lage maten når du er på diett...ellers så får du late som om du spiser den men heller nyte en ekstra stæsja omelett eller suppe med kokte grønnsaker, ingefær, hvitløk og kokte, salte brokkoli ved siden av. Så sparer du baren til siste måltidet og spiser den når de andre har kake....dette klarer du...det er bare i år