Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-10, 08:08   #167
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det må være særlig tøft å høre at overvekt skyldes latskap for de som spiser for å bedøve seg og unngå smerte.

Tro du meg jeg vet alt om det og jeg har også gått i terapi for å få hjelp med overspising/trøstspising. Det er tøft å alltid få høre at man er lat og udugelig, da går man hjem, gjemmer seg og spiser enda litt mer også er man i en ond sirkel. Jeg har gått på all verdens slankeopplegg, men det var først etter at jeg fikk profesjonel hjelp at jeg har klart å holde meg til et opplegg og gå ned i vekt. Fremdeles merker jeg at jeg har en tendens til å overspise når det butter imot, men heldigvis tåler jeg ganske mye mer mat så lenge jeg er i ketose så jeg legger ikke så lett på meg. Dessuten er det mye mer sporadisk nå enn før, har også en tendens til at vanskelige tider går utover kredittkortet og at jeg i steden for å spise shopper sko - dyre sko

Fedme er kanskje ikke en sykdom i seg selv, men for mange er det de bakenforliggende årsakene som må tas tak i. Hadde jeg hatt bulimi/anorexi så hadde jeg fått hjelp, men når man overspiser da må man klare seg selv for man er jo bare lat. Det var jo lenge diskutert hvorvidt alkoholisme var en sykdom eller ei, men nå innser man jo at man drikker for å døyve smerter/psyk problemer osv. Sånn er det jo for mange overvektige også, vi misbruker mat som substitutt for følelser. Men sånne ting forstår tydeligvis ikke Kari J., hun barer durer i vei med mantraet om å spise mindre og trene mer. At Tommy Steine er så teit og bautende tror jeg er for at han er en fryktelig usikker person som skjuler seg bak komikeren, så jo en helt annen TS i 71 grader Nord. Jeg har selv tatt den tøffe tonen for å skjule min egen usikkerhet og sårbarhet for det at jeg var overvektig, for noen ganger er angrep det beste forsvar.

Før repsekterte jeg KJ og syntes at hun hadde mange bra treningsvideoer og treningstips, men nå er hun blitt ei skikkelig kjerring eller b**ch på godt norsk Er lett å snakke nedlatende om overvektige når man aldri har vært i samme situasjonen selv. Dessuten er det vel en ny bok eller dvd på gang, har jo vært litt stille rundt dama i det siste.

Sist redigert av Lillemy71 : 20-10-10 kl 08:15.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat