Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-10, 21:26   #33
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Min første, ordentlige sutretråd

Tja, jeg føler jeg sitter litt på min høye hest, siden jeg bare kjøper økologiske egg og handler lunsj i ferskvaren nesten hver eneste dag og kaster en god del som rett og slett blir ødelagt i mitt kjøleskap fordi det ikke blir spist opp innen tidsfristen. Men jeg tror, nei jeg VET at matbudsjettet mitt var større før, med daglige innkjøp av ting som er fryktelig usunt.

Jada vi har alle vært der med 200 kroner den siste uka før pengene kommer, og jeg har til og med levd 10 måneder på 10 tusen kroner, men da bodde jeg hjemme, men det var ikke råd til noe mer enn det som måtte betales og jeg var innmari glad når de ti månedene var over jeg jeg kunne kjøpe meg bare rett og slett en ny truse liksom :P

Mitt forslag er rett og slett å planlegge de ti neste måltidene nøye slik at du kan bruke mindre penger på hvert måltid. Når du får lønn, ta deg råd til å være bittelitt storflott og handle inn bittelitt mer, så lager du store porsjoner og fryser ned. For det første har du alltid sunn mat tilgjengelig, for det andre har du mat når det kniper om de siste 14 dager før lønn.

Legg litt innsats i å finne ut hvor ting er billigst, og husk; reklame er en pain in the ass når hele postkassa er stappa med det, men tilbud er gull verdt. Jeg har god råd, men jeg tar meg liksom ikke råd til de aller dyreste tingene, som å kjøpe en liten pose med lammekjøtt i bittesmå biter til 109 kroner kiloet. Dere som ikke bor i grisegrendte strøk er jo heldig å ha både Kiwi og Ultra i umiddelbar nærhet, noe vi her oppe bare kan drømme om...

En annen ting du kan gjøre er jo å regne ut hva du har råd å bruke på mat hver dag. Evt. kan du si at du handler f.eks 1 gang i uka for maks det og det beløpet. Det gjorde de på luksusfellen, hun fikk 500 kroner for mat i uka, og måtte handle for maks det. Jeg får mye mat for 500 kroner, og det varer nok mer enn en uke, inkludert grønnsaker. Nå er det i tillegg vinter, så de frosne grønnsakene er sunnere enn de ferske

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat