Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-10, 17:37   #1
Benedictee
Medlem

Benedictee sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 41
Benedictee er på en erverdig vei

Min første, ordentlige sutretråd

Jepp, her er den!

Jeg er 26 år, bor alene med min lille hund. Jeg er i 76% jobb (vanskelig å få full stilling der jeg jobber), og jeg eier leilighet i borettslag + en bil.

Jeg kjenner nå de siste to mnd at denne kuren tar en såpass stor del av mitt pittelille budsjett at jeg er litt usikker på hvordan jeg skal fortsette.

For å snakke i rene tall, jeg har ca 2-3000 pr mnd til alt av mat, drikke, bensin, toalettpapir, hundemat..ja you name it.

Nå, to dager før lønn er jeg den stolte eier av en hundrelapp..og kjøleskapet er så og si tomt. I slike tilfeller synes jeg det er vanskelig..som regel har man alltids skuffene fulle av hermetikk eller noe man kan bruke..tidligere var skuffen full av ris eller pastaposer..

Nå er det så mye fersk mat på denne kuren at det ruinerer meg litt rett og slett.

Man kan si "du bør finne et rimeligere sted å bo", eller "du bør selge bilen"...Ingen av disse alternativene er aktuelle pr nå og noe fler timer på jobb blir det nok ikke før til våren igjen...så

Er det noen single her som kjenner seg igjen? Gode råd og tips?
Kan det være en fordel (dessverre) å gå tilbake til en nuddel med svinekjøtt-kosthold når økonomien blir avgjørende?

Jeg har kjøpt salater og fordelt alt i bokser i kjølen, men for èn person varer ikke ferskvare veldig lenge. Kjøttet synesjeg faktisk er det rimeligste jeg handler, men alt dette tilbehøret synes jeg blir dyrt i lengden.

lager som regel også mat som kan varmes opp 2-3 ganger.

gah, er litt rådvill om dagen! Noen som har noe lurt å bidra med i en slik situasjon? Det er liksom ikke noe som plutselig bedrer seg om et par mnd heller, så jeg må ta en skikkelig vurdering.

Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat