Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-10, 01:46   #3864
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Du kan bruke en olje, f eks mandelolje mener jeg funker bra Eller babyoil for den saks skyld, hvis du har det.

Babyolje er jo mineralolje :O Det er jo ikke bra for huden eller kroppen (dersom det ikke er en babyolje fra type helsekost da..)

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Fedonklinikkene opererer visst med disse tallene:
700 til 1000 er sannsynligvis insulinresistent
over 1000 er betydelig insulinresistent

Takk

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Under 700 regnes som ikke insulinresistens, men det finnes grensetilfeller og du kan jo også ha vært insulinresistens men vha kosten ha redusert verdien slik at du nå er "frisk".
Men i så tilfelle er du fortsatt i risikogruppen, og tilbakefall til høykarbo vil kunne trigge insulinresistens og eventuelt også diabetes 2.

Godt forslag

Har ikke planlagt noe tilbakefall Dette føles så rett på alle måter

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Eg sjekka c-peptid etter vel eit halvår på lavkarbo og hadde då 1330. Låg på ca 950 nokre mnd seinare. Du kan nok sikkert ha hatt insulinresistens sjølv om du skulle ligge rundt 700 eller mindre no, men då vil du i allefall vite at du har greie verdiar no, og det er jo ikkje dumt? Eg ville ha tatt testen hos fastlege, og så heller gå vidare med det om det skulle vise seg at den er litt høg, enten du då tek diskusjonen med fastlege eller spesialist. Eg gjekk til Hetland men angrer faktisk, eg kunne ha fått akkurat samme oppfølging hjå fastlegen.

Tror jeg skal sjekke hos min nye fastlege så snart jeg klarer å velge en blindt i fra lista. Syns det er stress å bytte lege. Hvordan skal man liksom kunne vite hvordan en lege er ut i fra et navn på en liste. Tror jeg skal bestille journalen min fra Tromsø og se hva slags prøver jeg faktisk tok i fjor.. Takk for alle tips og info og hjelp

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF