Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-10, 22:00   #3859
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hadde det ikke vært for studenttilværelsen hadde jeg nok tatt meg råd til det. Jeg har omentrent 2000,- å leve for etter alle faste utgifter og nå har jeg brukt alle pengene jeg tjente i sommer på tannlegen. Men kanskje etterhvert når jeg får mer peng å rutte med. Jeg tror jeg bare skal passe på at jeg faktisk spiser når jeg blir sulten. Og så kan jeg jo be om en c-peptid hos vanlig lege og se hva den ligger på. Dersom den er under 700 har jeg ikke insulinresistens? Eller kan jeg ha hatt insulinresistens, men blitt frisk av lavkarbo?

Under 700 regnes som ikke insulinresistens, men det finnes grensetilfeller og du kan jo også ha vært insulinresistens men vha kosten ha redusert verdien slik at du nå er "frisk".
Men i så tilfelle er du fortsatt i risikogruppen, og tilbakefall til høykarbo vil kunne trigge insulinresistens og eventuelt også diabetes 2.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden det nærmer seg jul er kanskje det et tips å ønske seg i julegave?

Godt forslag

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF