|
Veldig lavkarbo passer ikke for meg
Jeg har prøvd i snart 5 mnd nå, har ligget på rundt 30-70 g karber om dagen, noen ganger litt mindre, andre ganger litt mer. Magen fungerer helt fint, men det helt store overskuddet har jeg ventet på. Og ventet. Og ventet. Men det har uteblitt gitt. Har følt meg i ganske bra form innimellom, men ikke i nærheten av det den var før jeg begynte, dessverre.
Sist onsdag begynte jeg å bli dårlig, litt sånn influensaaktig (men ikke influensa for det er for tidlig) og da jeg kom hjem hadde Lille Gubben kjøpt kjeks og nugatti (!) til meg for å få i meg noe. *hehe* Jeg klarte ikke å motstå nugattien (det er min store svakhet og kjøper det aldri selv!) og ga meg selv en liten time-out hva lavkarbo angår. Så de siste 4 dagene har jeg spist karber av hjertens lyst! Og for et overskudd! Jeg har ominnredet rommet til jentungen, skrudd, plugget, boret og hengt opp hyller på rommene til begge ungene, kjøpt og montert nye møbler og ryddet hele leiligheten så nå er det så shinet her som det ikke har vært på lenge! Og ikke en eneste gang har beina kjentes tunge, som de har gjort de siste 4-5 mnd... Løper i trappene uten å kjenne noe som helst! Føles til og med som jeg har ork til å begynne å trene igjen! Har ikke orket det siden jeg begynte med lavkarbo.
Konklusjonen min er med andre ord at så lav lavkarbo passer ikke for meg. Så jeg kommer til å nedjustere fettmengden og oppjustere mengden sunne karber noe og se om jeg ikke finner en gylden middelvei uten å gå helt tilbake til siste dagers kosthold. *host* Noe mer fedon-lignende tenker jeg.
Andre med samme erfaring?
|