Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-10, 14:41   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Heilt ny i gamet! litt spørsmål

Opprinnelig lagt inn av EAH, her.

Hei!
Har lest masse i forumet i mange veke før eg endelig tok beslutninga om å bestille boka til Torkil om Ketolyse. har lest gjennom den nokre gongar men er likevel usikker på ting og tang. Håpar eg kan få littebittegrann hjelp her

1.Finst det grenser for kor mykje fett en skal ha per dag?
2.Kan man ete når man vil og kva man vil til man er mett så lenge det er innenfor rette mengder karbo?

Eg begynte idag med Ketolysekuren.
Åt då omelett med bacon og ost.
Første feil blei gjort med ein gong.. eg tenkte smør var fint å steike egg og bacon i, men i oppskrita sto det "litt olje til steiking". såg det etterpå..
er det veldig feil eller går det grei?
Åt frukost i tolvtida, skal snart på seinvakt kl tre og vil ha middag før den tid ellers blir det ikkje middag før kl 22.30 ikveld. Er det for kort tid mellom kvart måltid?

Blir mange spørsmål ser eg

Hei.

Når det gjelder karber, så skal du spise mellom 15 og 20 pr dag, mesteparten fra grønnsaker som vokser over jorda. Fordi kroppen trenger alle næringsstoffer, vitaminer, mineraler og enzymer grønnsakene gir, for å fungere og forbrenne optimalt.

Du skal spise når du er sulten, og spise deg mett (ikke overmett)
Blir du veldig fort sulten igjen, kan det indikere på for lite fett i maten.

Når du er på ketosebasert diett, som ketolyse er, skal du holde deg unna raske karber som: sukker, mel, poteter, ris pasta, halv/helfabrikata, spedde produkter osv.
Så nei, dt er ikke det samme hva slags type karber du spiser.

Smør er fint, ja helt flott å bruke. Vet at det står olje i boka, men smør er godt!
Du kan gjerne variere/blande smør og oljer for å få forskjellige fettsyrer.

Planlegging er viktig, ta gjerne med deg middagsrester på jobb, eller en boks salat. Slik at du ikke blir gående sulten og "tryner i godteskåla"

Kroppen trenger mat.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat