Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-10, 12:17   #3844
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

C-peptid kan fint måles og vise for høy verdi selv om blodsukker er ok og en spiser lavkarbo.
Grenseverdien på 1400 ble satt for noen år siden, etter at en studie viste at flere hadde høye verdier - den er altså kun en indikator på flere syke men brukes feil slik jeg oppfatter det.

Men Photo - hvordan fant du ut at du har LADA?

Har et søskenbarn som fikk dia1-diagnose for et par år siden (han er 40 år nå), og har flere dia2-slektninger, så jeg skulle gjerne hvis litt mer om den diagnosen med tanke på meg selv og eventuelle barn.

Jeg mener det var en prøve på et antistoff som het anti GAD som påviste disponeringa mi. Ble først sendt til diabetesspesialist på Lovisenberg, som ikke var så mye til hjelp. Det var liksom sånn "ja, du kan få LADA, eller du kan ikke få det. Bare fortsett å holde blodsukkeret ditt stabilt, du, og ta en måling nå og da". Tusen takk for ingenting, liksom . Heldigvis lette jeg meg fram til dr Willumsen som jeg nevnte over her. Hun samarbeider/har samarbeidet med Hexeberg, og er utrolig dyktig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥