|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Veldig klassisk med søt urin om man har insulinresistens/diabetes. I gamle dager pleide man å fete opp griser med korn før jul, og smakte på urinen om den hadde sukkersmak, for det betydde at grisen lagret fett som bare det ... Trivelig! 
Insulinresistens er forresten forløpet til diabetes, og skillene kan være ganske vage. Det er nok mange som har blitt diagnostisert med insulinresistens som har rukket å få dia2, jeg lurer selv på om jeg hører med i den kategorien ...
Som jeg ser det er c-peptid den aller viktigste prøven. Jeg hadde selv finfint blodsukker, mens insulinet fortsatt var alt for høyt. Å ta den glukosebelastningen når du alt går på lavkarbo har egentlig ikke mye for seg, og er i beste fall bare en utrolig ubehagelig opplevelse. Jeg nekter nå mere å ta den, for jeg føler meg som en narkis i venteværelset der jeg første timen holder på å tilte av prikkete flimrende uro i kroppen, og sliter med å sitte stille, før jeg rett og slett kræsjer og nærmest går i koma, og har opplevd å ramle av stolen. Flaut ... .
Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.
sukkerbelastning er noe av det kvalmeste jeg har opplevd, bare overgått av gastroskopi...
drikke en halv liter lunken sukkervann, og bare allernødigst få lov til å skylle munnen uten å svelge vann.. sitte i to timer og prøve å la vær å brekke seg før de endelig kommer og tar den jævla prøven.. og den gangen var jeg sukkerjunkie så det holdt!
det var forøvrig den eneste prøven de tok hos meg for å stille diagnosen.
Okei. Da dropper jeg den sukkerdrikkinga :O Men vil jeg få utslag på en c-peptidtest selvom jeg har spist ketogent i 6 mnd? Kanskje jeg bare skal fortsette som vanlig og prøve å spise frokost med en gang jeg er sulten så jeg ikke blir skjelven. Jeg smakte på ei halv skei med kake hos venninna mi i går (bare for å smake på den. Hadde laget bringebæris til meg selv) og det smakte som jeg hadde puttet en sukett i munnen. Æsj hvor søtt alt er! Tror ikke jeg har lyst å drikke en halv liter sukkervann :/
|