Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-10, 21:08   #109
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Dreamy - jeg er også tildels enig i at å være tjukk er manglende evne , kontroll og vilje. Men i tillegg til dette så tror jeg at manglende kunnskap om kroppen og hvordan den reagere på mat, er den aller største. Det at vi faktisk propper i oss mat som ikke er godt for oss, og at da kroppens signaler er sult og sug.... Hele livet mitt har dreid seg om å bekjempe sult og sukkerbehov, en kamp jeg var dømt til å tape.
Inntil jeg lærte meg, altså kunnskap, hvordan kroppen virker - og spiser riktig (for meg) mat, og er overhodet ikke sulten lenger!! Deilig....

Det er der jeg syns debatten er så meningsløs! Tenk å avfeie andres forskning og erfaringer på denne måten, nekte å se et problem fra flere sider - ja det forbauser meg.
Hvis vi alle er så like - og det finnes kun en vei til et sunnere og slankere liv, ja hvordan har det da seg at vi er så forskjellig på andre områder?
Det er bla. annet musklenes sammensetning som bestemmer om vi kan bli gode i sprint eller på langdistanse, korte og lange muskelfibre - forskjell.
Hvorfor har vi forskjellige evner til å lære (jeg har teflon hjerne) og hvorfor blir noen kunstnere? Jeg har alltid drømt om å bli forfatter, men jeg kan ikke!
Dette er forskjeller som er almen akseptert, og ingen stiller spørsmål ved dette.
Men - når det gjelder forbrenning, så er det altså ingen forskjell????
Hmm.....dette faller på sin urimelighet

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat