Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-10, 19:43   #92
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Sitat:

Kari var veldig opptatt av å få frem at det er tull at overvektige har lav forbrenning. Hun hevder at vi faktisk har mye større forbrenning enn slanke mennesker, fordi vi forbrenner mye mer kalorier på en halvtime trening enn en med fjærvekt på 50 kilo.

Tror det er noe av det merkeligste jeg har sett av påstander. Ja, det er mere jobb/energikrevende å flytte en kropp som veier mer. Hva så?

Slik jeg leser det (jeg hørte ikke debatten) så er det en voldsom overforenkling. Kjenner jeg blir provosert.

Det sier jo ingenting om hvordan kroppen fungerer. Hvordan den får energi til å gjøre jobben. Til å restituere seg, til å holde varmen, til å få overskudd til bevegelse. Ja, jeg vet at overskuddet kan komme av bevegelse også, men det er ikke så enkelt i alle situasjoner og for alle mennesker.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat