Tråd: Treningspuls
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-04, 16:34   #3
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Hei Maiada.

Dette med puls er ikke så enkelt det faktisk. Syns i hvert fall ikke jeg. Selv trener jeg (hæ? trener???? ) med pulsklokke, og har lenge holdt meg til den tradisjonelle tabellen for utregning av makspuls. Opplevde imidlertid at det var vanskelig å få ønskede resultater og progresjon i programmet. Gjaldt både kondisjon og styrke. Derfor bestilte jeg test-time på et treningssenter for å få målt eksakt maks-puls og oksygen-opptak der. Det var nok det lureste jeg har gjort, for da falt liksom alt på plass.

Utfordringen for mange - kan nemlig være at hvis evnen til å ta opp oksygen er for lavt så brytes kroppen sakte men sikkert ned - selv ved trening på lav intensitet/lav puls. Jeg måtte faktisk begynne å spasere - i ordets rette forstand på tredemølle den første tiden for at kroppen min skulle ha godt av treningen. Følte meg selvfølgelig forferdelig dum på trening, men passet på å trene når alle de andre pensjonistene trente for da skilte jeg meg ikke ut hastighetsmessig i hvert fall....

Og kanskje er det ikke dette du lurte på - men det var visst plutselig det svaret jeg ga .....har akkurat våkna jeg.....

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat