Hei Maiada. Dette med puls er ikke så enkelt det faktisk. Syns i hvert fall ikke jeg. Selv trener jeg (hæ? trener???? ) med pulsklokke, og har lenge holdt meg til den tradisjonelle tabellen for utregning av makspuls. Opplevde imidlertid at det var vanskelig å få ønskede resultater og progresjon i programmet. Gjaldt både kondisjon og styrke. Derfor bestilte jeg test-time på et treningssenter for å få målt eksakt maks-puls og oksygen-opptak der. Det var nok det lureste jeg har gjort, for da falt liksom alt på plass. Utfordringen for mange - kan nemlig være at hvis evnen til å ta opp oksygen er for lavt så brytes kroppen sakte men sikkert ned - selv ved trening på lav intensitet/lav puls. Jeg måtte faktisk begynne å spasere - i ordets rette forstand på tredemølle den første tiden for at kroppen min skulle ha godt av treningen. Følte meg selvfølgelig forferdelig dum på trening, men passet på å trene når alle de andre pensjonistene trente for da skilte jeg meg ikke ut hastighetsmessig i hvert fall.... Og kanskje er det ikke dette du lurte på - men det var visst plutselig det svaret jeg ga .....har akkurat våkna jeg.....