|
Sv: Katta på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.
Aeryth; jeg må bare spørre deg - gir du kattene dine svinekoteletter? Jeg trodde ikke katter spiste svinekjøtt, siden det ikke finnes kattefor som inneholder svinekjøtt. Veldig interessant det du forteller i den andre tråden, og jeg kunne godt tenke meg å sette den nye og fremdeles slanke katten på naturlig kosthold.
Jeg gir dem svinekoteletter, ja. Eller... nakkekoteletter vanligvis men av svin, ja. Det går ned på høykant. De "knurrer" ikke lengre når jeg gir dem det siden det er normalen nå, men du skulle hørt dem i begynnelsen. Først snuste litt på det og skjønte ikke helt at de hadde lov til å spise det. Og det er 8 katter som er innom og spiser og alle elsker rå koteletter. Hunden spiser også gjerne koteletter. Men han klarer ikke helt å styre seg, så vi må gi ham litt og litt ellers spiser han så fort og mye at han spyr det opp igjen.
Og jeg mener på at jeg har sett kattemat med svin. Det er så lenge siden jeg har kjøpt annen kattemat enn rent kjøtt, så jeg husker ikke hvor. Jeg pleide å kjøpe 15 kilossekker med tørrfôr fra dyrebutikk, men det ble jo av og til tørrfôr fra dagligvarebutikk siden vi ikke har dyrebutikk i nærheten her.