Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-10, 11:35   #794
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Takk for oppmuntring dere.

Jeg har sammenlignet med forrige runde når jeg gikk på ED, for drøye tre år siden. Da gikk jeg mye fortere ned og det stresser meg litt. Særlig med tanke på at jeg veide mer i utgangspunktet når jeg begynte dietten denne gang. Men håper det har rett og at det snart vi løsne.

Har litt samme opplevelse, og har slått meg til ro med at det tar lenger tid denne gangen enn første gang jeg fulgte ED.
Dessuten medfører stress for de aller fleste at vektnedgangen stagnerer.

Skal egentlig begynne på fase 2 neste uke, til onsdag har jeg gått på den i 30 dager, men kjenner at dersom jeg ikke har gått ned mer innen den tid så føles det liksom litt feil og gå over på neste fase. Eller tror dere det kan hjelpe med et måltid til dagen? Man kan kanskje ikke gå mer enn 30 dager sammenhenge på fase 1.

Siden fase 1 er tøff både for kroppen og psyken, ville jeg nok anbefalt deg en runde i fase 2 før du eventuelt går tilbake til fase 1.
Men dette bør du nok avklare med lege/sykepleier.

Noen som har erfaring med at det løsnet litt i fase 2 hvis det hadde stått stille i fase 1?

Beklager, hos meg er det heller motsatt - går ned i fase 1, stagnerer i fase 2 etter noen uker.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat