Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-10, 20:46   #47
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er det sånn?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

"Øøøh, gidder ikke diskutere dette, jeg er tross alt utdannet i dette og jeg tror læreren min vet dette litt bedre enn deg!".

*fnis* Jeg diskuterte lavkarbo i ett annet forum med en som sa jeg trengte en veldig virkelighetssjekk . Han hadde jo seeeelvsagt master i ernæring og what not. For det har jo alle toskene som er selvutnevnt ekspert og innehaver av den eneste sannhet.

SÅ jeg bladde fram om sultsignal, om fett, om karber, medisinfagskolen, sugar the bitter truth, jamie olivers TED TALK, forskningartikler og sitater fra Gary Taube, og så ble det stilt gitt. Etter 3 dagers "kverulering og diskutering" hvor jeg ble kalt både idiot og ignorat, og sikkert 20 poster fra hverandre med motkrangling

Min erfaring er at disse folkene ikke kan legge fra seg at det ikke går an å spise masse fett siden det må være energiunderskudd for å gå ned i vekt. Forsåvidt har de jo rett. Spiser man fett og 4000 kcal om dagen kan man fremdeles gå ned i vekt, men det er jo fortsatt ett kaloriunderskudd tilstede ettersom fettforbrenningsprosessen er veldig energikrevende i seg selv, sånn at man uansett får kcalunderskudd. De forstår bare ikke at man trenger ikke å spise cottage cheese og 1500 kalorier om dagen mens man trener seg ihjel for å gå ned i vekt . Hvorfor er det så håpløst å banke i hodene på dem?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat