|
Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg synes ikke det finnes noe skille her. En med et overvektsproblem av den dimensjon som gjør at man hindres i å leve et normalt liv lider helt klart av fedme, men selvfølgelig er jo også en sånn person feit, det er jo ikke det som er diskusjonen her. Jeg synes ikke overskriften er spesielt imponerende, akkurat, nettopp fordi den påstår noe Kari J. ikke har noe belegg for å påstå, og den sier heller ikke noe om fedme er en sykdom eller ikke, det kan vi jo diskutere i all evighet, men det kan være en lidelse, det kan være et symptom, det kan være en del av et sykdomsbilde, men overskriften indikerer at fedme som et medisinsk begrepikke eksisterer, og samtidig kan man tolke den som at de som er feite kan skylde seg selv. Det bekreftes jo videre i teksten også.
Men....aaaaargh. De aller fleste som er ganske så store er jo skyld i det selv. Unntakene er der, men selv om Kari uttaler seg utrolig klønete har hun et godt poeng. Du må ta ansvar selv og ikke lete etter unnskyldninger i gener eller hva det måtte være. For de aller aller aller fleste overvektige er det ikke der problemet ligger, men i et dårlig kosthold og et passivt liv.
Er du fornøyd med vekt og fasong er det topp, men er du misfornøyd må du gjøre en innsats selv. Ikke gjemme deg bak alle unnskyldninger, for det er for de færreste reelt.
Og du, Kanutten. Jeg håper virkelig lavkarbo kan hjelpe deg med å stabilisere hormoner og at du klarer å oppnå en varig trivselsvekt!!!!!!!!!
|