Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-10, 21:55   #37
Bombus
Medlem

Bombus sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 75
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor er det sånn?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg vet heller ikke om jeg tror på at lavkarbo er sunt, er ikke overbevist, men slik det er nå er det det som funker for å få meg ned ivekt og da gir jeg igrunn en lang f.. i om det er sunt eller ikke, så lenge jeg kommer meg ned i en trivselvekt..

Man blir jo ganske forvirret, noen er skikkelig i mot lavkarbo mens andre forguder den.. Hvordan kan man egentlig vite sikkert? når alle er SÅÅÅ påståelige.. og det finnes undersøkelser som underbygger begges meninger? :S

Syns dette er vanskelig jeg.. Og han kommer nok aldri til å tro på noe av det jeg sier, han er så staaaa.. Men trenger kanskje å overbevise meg selv om det :P:|

Er enig i at det er litt vanskelig å føle seg helt overbevist med alle motstridende påstandene i hytt og pine. Men akkurat nå er jeg helfrelst av dette lange foredraget med Gary Taubes, guruen for mange av lavkarbofrelste. http://videomedia2.swedish.org/media...f4ee9b66ef8f8f

Taubes sier her at alt som gjør oss tykke også gjør oss syke. Årsaken til fedme er også årsaken til sykdom. Det som gjør oss tykke er karbohydrater som driver insulin som driver fettlagring. Altså er det karbohydratene som gjør oss syke, ikke fettet (med forbehold om at karbohydratene gjør også fettet farlig når fett og KH inntas sammen).

Kameraten har nok bare omsorg for deg, og vil ikke at du skal spise deg syk. Men han er blant flertallet som ikke har satt seg inn i at denne gamle kunnskapen er på veg til heder og verdighet igjen (iflg. Gary Taubes var det allment kjent fram til 60-tallet at karbohydrater er fetende). Om noen år vil kunnskapen om dette bli mer allmenn og videre forskning vil få plass i forskningsbudsjettene. Da er vi konger på haugen. Det er min spådom.

Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat