|
Sv: Hvorfor er det sånn?
Nå sitter jeg her og diskuterer med en kompis som ikke var overbegeistret over at jeg har begynt på lavkarbo igjen.. Han mener mettet fett er meget farlig og ikke bra for leveren og at det hoper seg opp etc.. For det har maaaaange undersøkelser vist til.. Og mener det er masse studier som viser at man kan få hjerneslag og ikke måte på hva han skulle lekse opp her..Han mente at vi kan ikke sammenligne oss med de spreke urfolka som var så aktiv at dem forbrente alt fettet, mens vi som er så late nå kan ikke spise så mye fett fordi vi ikke forbrenner det..
og mente det kunne ikke være sunt å spise så mye fett og sånn på lavkarbo.. Og han vet jo at jeg sprakk på det i fjor..
Jeg vet heller ikke om jeg tror på at lavkarbo er sunt, er ikke overbevist, men slik det er nå er det det som funker for å få meg ned ivekt og da gir jeg igrunn en lang f.. i om det er sunt eller ikke, så lenge jeg kommer meg ned i en trivselvekt..
Man blir jo ganske forvirret, noen er skikkelig i mot lavkarbo mens andre forguder den.. Hvordan kan man egentlig vite sikkert? når alle er SÅÅÅ påståelige.. og det finnes undersøkelser som underbygger begges meninger? :S
Syns dette er vanskelig jeg.. Og han kommer nok aldri til å tro på noe av det jeg sier, han er så staaaa.. Men trenger kanskje å overbevise meg selv om det :P
Men ja. jeg vil helst ikke fortelle dette til noen.. men jeg var så glad og sa til han at jeg hadde gått ned 4 kg og så pratet vi om bearnaise saus og da sa han at det må jeg jo holde meg unna om jeg vil ned i vekt, og da sa jeg at jeg går på lavkarbo.. og da tok han jo helt av :| Ble skikkelig sur og sa jeg bare tok letteste utvei og mente sånt er ren svindel :|
|