sorry, ble ikke så veldig klokere jeg.... Jeg lever allerede på en ganske strickt "diett" og har ikke noe problem med det. Men får ikke trent slik jeg vil på reise i ferien !!
Stiller heller noen flere spørsmål:
1. På noen av disse diettene - 10 dagers eller de andre. MÅ jeg starte med et karbenivå OVER 45 karber pr uke ?
2. Hvor høyt må man begynne ? Og hvor lavt er der vanlig å gå ? Det er uaktuelt for meg å spise mer enn min tålegrense for karber går. Jeg har brukt år på å finne den rette komboen og når jeg har funnet den gor jeg søren ikke slipp på den !! Jeg spiser masse mat og kan godt klare å spise mindre enn det jeg gjør. Kan jeg da bruke en av dine dietter ? (jeg er i ketose rundt 25-30 karber pr dag - uten at det betyr at jeg tar av)
3. Jeg spiser aldri høy GI karber. Jeg spiser rent kjøtt, fisk og fugl, - karbene består hovedsaklig av lav GI grønnsaker/salater - mye grønnsaker, litt frukt & en del bær - kun lav GI. Nøtter/frø, masse friske grønne krydderurter - litt dressinger/sauser. Spiser aldri brød (med unntak av fiberrik med solsikkefrø)- hvitt raffinert mel eller sukker. Aldri poteter og kun lavkarbo pasta - veldig skjelden. Spiser litt oster (ikke mye og absolutt ikke cottage cheese for den klarer jeg ikke). Av meierivarer bruker jeg rømme, fløte og creme fraiche til matlaging - men ikke hver dag -kun av og til og i moderasjon. Yoghurt spiser jeg hvis jeg finner gresk, men den er besten umulig å få tak i. Bruker masse oljer, kaldpressede avocado-, oliven-, raps-, macadamia-oljer + MCT olje bl.a. i mat og som tilskudd. Tar tilskudd av omega 3-6-9. Tåler soya produkter dårlig (pga stoffskifte sykdommen). Drikker Whey protein shake før og noen ganger etter trening de dagene jeg går rett fra trening på jobb og ikke får spist proteinrik mat på noen timer. Bruker også proteinpulver til "pannekaker" og smoothies. Tåler ikke appelsin eller appelsin juice, - eple - eplejuice eller epleeddik. etc. Bruker svært lite lavkarbo produkter og barer. Min eneste "last" er 10 gram Lindt Excellence 85% hver dag.
4. For å ta av må jeg normalt ned rundt/under 20 karber pr dag og kalori inntaket må ligger rundt/under 1400 kalorier/dag. Så du ser slingringsmonnet mitt er ikke stort.
Tatt i betrakning at jeg har en meget lav forbrenning (ekstrem metabolsk motstand) stoffskifte problem og gener som ikke er innstilt på muskelbygging, - mener du fremdeles at jeg kan ha utbytte av din diett for en periode - og så gå tilbakle til Atkins ??
Hvis du forettekker å svare på din egen side, så gi beskjed, - jeg poster her fordi jeg vet flere her har samme problem som meg og kanskje tenker de samme tankene. ...

Sist redigert av Nille : 14-06-05 kl 18:50.
|