|
Sv: Går ned i vekt, men opp i fettprosent?
Jeg veier meg ukentlig på min Tanitavekt, og har holdt på med lavkarbo i ca. 2 mnd nå. Fettprosenten min kan både gå opp og ned fra uke til uke, men det jeg kan vise til over hele denne 2mnders perioden er at fettprosenten har sunket mens vannprosenten min (som er under normalen) har steget. Har greid å komme meg fra fedme til 'overvekt', og er svært fornøyd med det. 
Så lenge du spiser riktig og kanskje trener for å vedlikeholde muskelmassen din (muskler forbrenner fett), burde du se i det lange løp at fettprosenten din synker.
Vet ikke om du sikter på å være i ketose, eller bare generelt holder deg på et lavt antall kh om dagen. Dr. Hexeberg anbefaler vel 50 - 70kh om dagen for de som vil redusere for å styrke forbrenninga (forøvrig ei god bok med info om div. sykdommer lavkarbo har hjulpet mot foruten overvekt, pluss litt oppskrifter ), mens for å være i ketose må du nok holde deg på omkring 15 - 20 kh dagen. Du kan kontrollere om du er kommet i ketose ved å kjøpe 'keto-stix' på apoteket reseptfritt.

|