Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-10, 12:12   #36
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Noen som har lest dette: Artikkel på vg.no

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

Ja. Mange matvarer markedsføres som fettfattige. Da er som regel fettet erstattet med karbohydrater. Så lenge vi blir skremt med at fett er farlig, vil industrien lokke med fettfattige produkter, uten å fortelle åpenlyst om hva fettet er erstattet med. Jeg har også blitt ivrig leser av varedeklarasjonen - noe jeg aldri brydde meg om tidligere, og er blitt skremt av sukkerinnholdet i alt fra youghurt til sardiner i tomat. 95 prosent av matvarene i butikken kan vi gå rett forbi, vi som vil unngå KH.

Det er faktisk helt sinnsykt.. til og med bacon (med unntak av FirstPrice sitt) er tilsatt sukker! Sukker i bacon! Lurer på hvor folk flest var da sunn fornuft ble delt ut, sukker har virkelig ingenting i bacon, kjøttpålegg, sauser osv. å gjøre.

Litt off-topic.. Noen andre enn meg som reagerer på poseversjon av hvit saus? Jeg mener, hvit saus! Det finnes jo ikke noe enklere å lage, hvorfor betaler folk 20-30kr for en fancy pose med mel og melkepulver?

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat