|
Sv: Idealvekt?
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Jeg er også 14, 5 cm rundt håndleddet - men ikke lang i høyden, og det er ikke noen bit av meg som kan betegnes som "sped", virkelig.
Men om trådstarters formål er å finne et tall å "styre" etter, så blir vel det eneste pålitelige å gå og ta en test på en sånn vekt hos feks Elixia. Det har jeg selv tenkt å gjøre nå som jeg begynner å nærme meg mindre-enn-ti-kilo unna mitt eget estimat av målvekt.
Hva mener du med at du ikke kan betegnes som sped? I kroppsbyggermiljø regnes omkretsen av håndleddet som et omtrentlig mål på hvor kraftig beinbyggning du har og hvor stor du potensielt kan bli. Fordi omkrets på håndleddet vanskelig kan trenes opp er det en god indikator på hvor stor indre "ramme" en har fra naturens side.
Jepp, helt enig, dog jeg vet ikke helt om jeg liker disse vektene som skal måle kroppsammensettning. På Active Badeland i Tønsberg har de mer nøyaktig utstyr som måler fra hånd til motsatt fot (ikke fot-til-fot som disse vektene oftest gjør), og man får vite fettprosent, vannprosent og muskelprosent. Dette er strengt tatt den eneste måten å vite hvor mange kilo av skrotten som er nyttig og hvor mye man bør satse på å ta av. Tror en sånn måling kostet rundt hundrelappen..
|