|
Sv: Idealvekt?
Opprinnelig lagt inn av Solange, her.
Ser at forslaget om høyde minus 100 passer for det jeg alltid har tenkt er min idealvekt. Idealvekt ifølge BMI blir for tynt for meg (har vært der en gang i ungdommen). Jeg har vel egentlig en såkalt normal kroppsbygning, men er litt bred over skuldrene, og mer skal det ikke til før jeg kan ha ca. 4 kg mer på kroppen. Nå er det endel år siden jeg var der, så jeg er veldig spent på hva alderen utgjør i forskjell. Har sett endel folk som IKKE ser bra ut når de går ned til sin ungdoms idealvekt, tror de fleste av oss trenger litt høyere vekt for å se bra ut når vi blir eldre.
jDet er rart det der, for tyngdekraften går hånd i hånd med alderen. Ting har en tendens til å sige litt.. Det er jeg helt enig i, at når vi blir eldre trenger vi litt mer på kroppen for å se bra ut, i alle fall tror jeg det hovedsaklig er sånn.
Selv er jeg 172 cm høy og kan nok fint på ned til 68 kg, men ikke lenger, da blir jeg for tynn.. og 18,5 cm rundt håndleddet er jeg kraftig bygd, og det stemmer til dels, i alle fall overkroppen. Det betyr at min idealvekt er 73,7 kg, noe som nok stemmer bra. Men om jeg vil trives DER det vet jeg jo ikke... Det var dette med ideal og trivsel igjen da!