Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 22:06   #11
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Takk for flere svar og gode råd!!

Hadde plutselig dårlig utslag på ketostix'n i helga uten at jeg helt skjønner hvorfor, men igår kveld og idag er jeg tilbake i moderat/høy ketose Tror jeg rett og slett spiste for lite på fredag, i tillegg til å ha en reaksjon av et el annet slag. Kvalm, uvel, skjelven og frøsen, men ikke syk. I tillegg til at jeg plutselig lå på lav/spor på ketostix'n. Må begynne å skrive måltidsdagbok, tror jeg

Her er tre spørsmål til:
1. Kan man trene så mye man vil/orker på ketolyse? Har lest boka, men fikk bare med meg at man helst skulle gå i en halvtime hver dag, og ikke noen max-grense.
2. Hvis man ikke har noe særlig utslag på ketostix'n, kan man gå ned i vekt for det?
3. Hvor mye utslag på ketositx'n synes dere er bra nok? Er det kun mørk lilla som betyr noe? (ja, jeg vet at ketostix bare er en indikator på ketolysen, men jeg lurer fordet)

Jeg går rett på spørsmålene;
1) Trene kan du i moderate mengder, halvtime per dag er vel det som er anbefalt, og ikke i de helt store anstrengelser heller. Det har nå gått 3 mnd for meg, og nå først tåler jeg ei økt uten svimmelhet eller slapphet.
2) Ja, det kan man. Utslag på stix viser bare overskudd av ketoner i urinen, det forteller bare hvordan kroppen forbrenner; ikke hvor mye. Dermed besvarer jeg nr. 3) Så lenge det er utslag, så er det forbrenning. Mørk farge indikerer flere ting; hard trening og/eller lavt inntak av vann. Hvis du øker karb. en dag, vil det bli svakere utslag, men det forteller ikke noe om forventet vektnedgang eller ei. Egentlig skulle det bare fantes en "ja"-pinne

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat