|
Sv: Noen som har lest dette: Artikkel på vg.no
Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.
Joda, jeg ser den.. Men nå er det jo fryktelig mye bearbeidelse av kjøttet. Før vart jo dyret skutt, slaktet og spist uten tilsettinger og bearbeidelse.
Står jo litt om det i artiklen også. Dessuten ble vel ikke folk så veldig mye over 40år for noen tusen år siden
Jeg er veldig for lavkarbo jeg altså, og tror nok dette er tingen for meg. Men likevel må jeg stille noen kritiske spørsmål, for jeg tror ikke lavkarbo er eneste utvei selv om det ser ut til å passe meg godt
Det er det forsåvidt en viss sannhet i, det med bearbeielse, altså. Men nå kjøper jeg aldri farsemat, da. Men klart, dyrene vi får mest rødt kjøtt lever jo ikke nødvendigvis etter sine naturlige forutsetninger, også med tanke på fôr, enn om det er langt bedre her til lands enn andre land som er slakkere på den slags reglementer.
At folk ikke ble så gamle den gang handler jo om noe helt annet, og er irrelevant i den sammenhengen. Grunnen til det er jo nettopp at de utsatte seg for større fare f.eks i forbindelse med jakt. I dag er i grunn mennesket menneskets eneste naturlige fiende . Andre ting er jo at vi i dag har medisiner for å bekjempe infeksjoner o.l. Ingen som går rundt med åpne sår i dagens samfunn. Vi lever et utrolig beskyttet liv, bak trygge vegger, tett på hverandre, med helsevesen og medisiner lett tilgjengelig.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|