|
Sv: Statens intensjoner med sine kostholdsråd
Det at jeg ikke ga noen konkrete eksempler var igrunn mest fordi jeg ikke ville henge ut enkeltbrukere, fordi det er den generelle "ideen" jeg er interessert i. Men, la gå. Noen eksempler (den første var igrunn den som "trigget" videre søken:
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Du har lov å "mase" så mye du vil, jeg er så glad når foreldre sjekker opp ting og er interessert, i stedet for å bare følge myndighetenes råd helt blindt, slik mange faktisk gjør. Ikke at de kan klandres, man vil jo tro at myndighetene vil vårt beste. As if!
Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.
Staten tjener vel mer på matmomsen da. Så lenge staten kan dra inn mest mulig penger virker det som om de driter i at folk sakte, men sikkert kveles av alt sukkeret.
Opprinnelig lagt inn av Fjonken, her.
(..)Men Statens ernæringsråd er ikke noe for vanlige folk. For Statens ernæringsråd gir bare generelle retningslinjer for hva STATEN mener er sunt.(....)
Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.
"Så takk, Norsk Ernæringsråd, for at dere utdanner og ansetter leger og ernæringsfysiologer som liksom skal være diabetesspesialister men anbefaler 50-60% av energiinntaket fra karbohydrater."
Ja Plastbox, de gambler med folks helse og livskvalitet. Og de fremstilles som eksperter.
Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.
(..)
Noen som mener at mennesket er skapt for slike konfigurasjoner? Den verste sukkerpusheren er for øvrig næringsmyndighetene gjennom sine høykarbo kostholdsråd.
Et eksempel som er mer konkret:
Opprinnelig lagt inn av HP, her.
Jeg tror det er like vanskelig å finne "dokumentasjon" mot melk, som det har vært å finne dokumentasjon mot karbohydrater og sukker...
Hvorfor? Penger. Landbruk har i alle vestlige land vært selve grunnlaget for nasjonaløkonomien. Hvilken stat finansierer forskning som slår beina under statens livsgrunnlag? Til nå er svaret ingen. Men jeg vet at dette er noe som vil forandre seg... 
Jeg er egentlig bare nysgjerrig, og har ikke noen agenda. Jeg er bare interessert i å vite hvorfor folk uttaler seg som de gjør.
|