Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-10, 16:25   #15
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Står bom stille - i ketose

Opprinnelig lagt inn av Debussy, her.

Det er ikke så viktig for meg, men at jeg skal ned minst 10 kg er helt klart - og når det begynner å gå oppover igjen, blir man jo litt engstelig.....

Det er en skummel kostomlegging når man "alltid" har forholdt seg til at fett er fienden, og kalorier er alfa omega. Meninger som de MFUS så uhjelpsomt ytrer her i tråden er jo de man ofte finner blant folk flest, som ikke har det spor lyst til å sette seg inn i hvordan en kropp kan fungere med fett som hoved-drivstoff. Når du i tillegg ikke er "overbevist" selv, tenker jeg at det må jo være en anselig ekstra mengde stress (bekymring) å dra rundt på.

Min oppfordring er: Tro på kostholdet ditt! Les om hvordan og hvorfor og hva som skjer i kroppen din når du spiser mye fett og lite karbohydrater. Still spørsmål ved tingene du ikke forstår, eller ikke tror på, og finn svarene og/eller bekreftelsene. (Og vær kritisk til kildematerialet - at "det sto på forsida av Dagbladet" er ikke holdbart...) Det er ingenting galt med å gå grundig til verks når det gjelder å analysere hvilken næring man vil gi kroppen sin; det er faktisk utelukkende positivt, fordi - jo mer du lærer, jo mindre grunn til å være engstelig har du.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat