|
Sv: Noen normalvektige her?
Jeg er 173 cm høy, og startet på et lavkarbo kosthold rett etter påske. Da hadde vekten sneket seg opp til 70 kilo, og jeg var begynt å bli veldig inaktiv. Valget var å fortsette med å kjøpe større bukser, eller begynne å tenke på en annen måte sett i forhold til kost og trening..
Jeg leste om lavkarbo, og reduserte inntaket av karbohydrater mye. Kuttet ut poteter, pasta, ris, brød og all for form godteri. Samtidig begynt jeg å gå lange turer. Livvidden ble redusert med over 10 cm i løpet av få dager. 
Lavkarbo har en utrolig god effekt for magen min, så jeg kommer til å fortsette med et kosthold ala slik som i dag.
Ang. vekten min. Det tok lang tid før vekten begynte å gå nedover. Målet var å komme ned til 65, noe som jeg tror er ideelt for meg. Foreløbig har vekten gått ned til 61-62, og det er litt for lite for meg. Men jeg trener nå 3 ganger i uka, så jeg tror det kanskje tar litt lengre tid før kroppen stabiliserer seg på en vekt den liker. (Jeg har lagt på samme vekt de siste 2-3 månedene, men trener både spinning, løping og styrke - så kanskje vekten har stabilisert seg her? )
Skulle likt å få målt fettprosent og slikt, men jeg ser jo at jeg ikke har for mye av det (hvis man kan se slikt med det blotte øye?) All form for bilring og fett på magen er iallefall borte. Hurra for rockeringen! 
|