Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-10, 15:46   #1
Debussy
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 53
Debussy er på en erverdig vei

Står bom stille - i ketose

Hei
Håper dette spørsmålet ikke et stilt for mange ganger, nå har jeg lett en del de siste dagene, både her og i boka...

Jeg startet for 3 uker siden, har vært ganske flink. Må ty til litt nøtter, og også Atkins-barer av og til, men ellers klart meg bra. Bruker litt fløte i kaffen, og spiser max 2 lavkarbo-knekkebrød pr. dag.

Siste uka har jeg stått bom stille - heller gått opp litt. Men jeg er fremdeles i ketose???? Går det an?

Jeg lurer på om jeg spiser for lite, føler meg litt sånn uggen/sulten(?) i magen, og har mer lyst på noe søtt (nå er svigers her også, og da kommer sjokolade, sjokoladekake osv. på bordet....jeg har stålsatt meg og ikke forsynt meg.)

Har funnet ut at jeg skal kutte ut Atkins-baren inntil videre, selv om jeg ikke kommer ut av ketose, kan det kanskje være noe av årsaken?

I morges spiste jeg to egg med smør. Til lunsj to lavkarbo-knekkebrød med masse brie og paprika + noen kubber med Norvegia, men nå er jeg uggen i magen....

Til middag i går hadde jeg spinat-kjøttsaus (m/cf og matfløte i) + masse ost oppå og tomatsalat - var stappmett hele kvelden. (Har foressten en rest, tror jeg skal ta den nå, siden det ikke blir middag før i kveld, og jeg er fysen på mat.)

Jeg har lest mye om partystoppere(trodde disse gjorde at man kom ut av ketose) og ulike ting som gjør at vekten stopper opp - men gjelder det fremdeles når man er i ketose?

Blir veldig takknemlig for svar!

Debussy

Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat