Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-10, 22:41   #1897
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det føles slik:

Bare jeg går forbi et speil eller vindu som må jeg speile meg selv, og GLISE! Jeg tenker da: Er det meg som er så tynn? Det er en utrolig flott følelse - som jeg ikke har tenkt til å gi slipp på.

Monica: trenger en del nye klær. Har gjennom de 27 kg ikke kjøpt noen nye klær, bare funnet frem masse gammelt på loftet. Så i forrige uke var jeg ute å shoppet meg et kort foldeskjørt og en kort kjole. Skal få lagt ut bilder en dag.

Popp: Takk for et ærlig, kort og redelig svar. Inni meg er det sånn jeg ser for meg at det blir.....ååååååå jippi! Holde ut ja. Det er ikke så vanskelig heller....det jeg savner er å tygge på noe, godt å bli kvitt den vanen

Ellers syntes jeg alle har sine utfordringer her! Utrolig bra jobbet alle mann.

Jeg ble satt på min første annanas og eggekur av kjære mor da jeg var 12!!! Har vært lubben og kraftig selv om jeg alltid har trent og vært aktiv. Jeg har bestemt meg for aldri å nevne slanking for barna mine. Nå om dagen sier vi at mamma ikke tåler alt i vanlig mat for en periode, men snart kan jeg spise deres mat igjen. Sønnen min sa en dag, da jeg spurte om han ville smake bringebærkjeks: "nei takk mamma, du trenger den maten for deg selv, for du tåler ikke så godt karbohydrater. Men i de, er alt kroppen din trenger"....syntes det var festlig! Noe mer har de heller ikke kommentert!

På Lindberg klinikken i Stavanger/Forus er de utrolig forståelsesfulle, deres erfaring var at mange hadde det veldig likt. Mammaen min kjøpte også 3 sjokolader til hver, de gangene tante rød kom på besøk. Opptil flere ganger....jeg spiste og siklet på søsteren min sine, mens hun hadde liten interesse for det! Vi er nok kjemisk forskjellige som mennesker. Noen reagerer mer på sukker enn andre...akkuratt som vi reagerer forskjellig på alkohol o.a. Heldigvis har jeg ikke påvist insulinresistens....EKSTRA FLINKE DERE SOM HAR DET!

Nå begynner venner å kommentere forandringer...jeg smiler pent å sier takk!! Skal ennå holde det litt hemmelig, sånn til jeg har gått ned mye før de får vite det! Orker ikke så mye spm og kommentarer...herlig å kunne "jobbe" med meg selv i fred! Både tanker og vaner skql jo endres iløpet av disse månedene...

...ja,ja kveldstanker fra meg....