|
Sv: Går ned i vekt, men opp i fettprosent?
Opprinnelig lagt inn av beta, her.
Ok, dette kan jeg for lite om ser jeg.Men forstår det med væsketap, konstant fettmengde og kanskje en unøyaktig vekt. Likevel, den viser stort sett riktig vekt og da tenkte jeg at fettprosent også er ganske nøyaktig. Men hva tror dere,er jeg på rett vei? hadde vel ikke skjedd noe med vekta dersom jeg spiste galt?? Jeg har ikke gått ned så lett tidligere, nå skjedde det en rask endring med lavkarbo og håper så innderlig at det vil vedvare.
Selv om vekta er nøyaktig når det kommer til kilo og gram, så er det ingen garanti for at den viser helt riktig i forhold til bestanddelene i kroppen, som fett, vann etc. Da må du trå til med en tanitavekt eller tilsvarende, mange treningssentere har sånne monstrumer av noen vekter som sender elektroniske signaler gjennom hele kroppen, og gir et temmelig nøyaktig mål, og du må opp i et femsifra antall kroner før du kan regne med å være så vidt like nøyaktig. Det blir mer indikerende ... . Problemet med de badevektene som også måler fettprosent etc, er at de ikke er i stand til å sende sterke nok signaler, som regel når de knapt opp til hoftene, og kan i så måte være litt misvisende.
Nå vet jeg ikke hvor mange gram kh om dagen du ligger på, men ligger du på typ 70 gram eller lavere, så er det vanligvis ikke nok til å sette i gang noen ordentlig fettlagring .

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|