|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.
Det likner litt på meg det. Jeg har også fått påvist insulinresistens. Jeg prøvde først ketolyse i litt over 2 år uten særlig effekt. Sannsynligvis på grunn av insulinresistensen.
Samme erfaring her. Har gått på diett omtrent halve livet. Gikk f.eks. på Grete Roede kurs og gikk ned to kilo når andre raste ned ti kilo på et kurs. Ikke særlig motiverende. Gikk over til lavkarbo for tre-fire år siden og kroppen min trives godt med det, men ned gikk jeg ikke, så da blir ED redningen for meg. Men må si at det var godt å komme til en lege som forsto problemet mitt og som kunne si til meg at dette faktisk ikke er min skyld og at jeg lever veldig sunt i forhold til mange andre, det bare synes ikke på kroppen min.
Nå har moren min fått diabetes 2 og faren min er i faresonen, så nå MÅ jeg bare. Det ga meg kanskje et ekstra puff også.
Har bare innsett at JA, det er urettferdig, men jeg må gjøre det beste ut av det og innstille meg på at jeg ikke tåler stivelse. Jeg er allergisk mot sukker og mel, akkurat som andre er allergiske mot gluten. Kjenner det hjelper litt å tenke sånn. Og heldigvis finnes det masse gode alternativer på lavkarbo kosthold også. 

|