Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-10, 22:49   #1879
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Jeg skal i utgangspunktet ned 10-15 kilo og er vel ikke av de største, henger meg ikke så mye opp i BMI osv, men vet at jeg føler meg vel og ser bra ut når jeg veier 10 kilo mindre. Problemet mitt er at jeg ikke går ned på vanlige dietter da jeg er insulinresistens og kroppen lagrer maten til fett, derfor er jeg "dessverre" nødt til å på en diett alá Eurodietten. Denne gangen har jeg fokuset på å holde vekten like mye som å gå ned i vekt, så for meg begynner den egentlig jobben når jeg har nådd ønsket vekt. Der synes jeg ED er flott, den hjelper oss å gradvis tilvenne oss normalt kosthold slik at vi ikke fyker opp i vekt når vi er i mål.

Det likner litt på meg det. Jeg har også fått påvist insulinresistens. Jeg prøvde først ketolyse i litt over 2 år uten særlig effekt. Sannsynligvis på grunn av insulinresistensen.