Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-10, 16:33   #3734
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

En venninne kunne omkommet fordi legen, gynekologen og bedriftslegen ikke hadde de samme opplysningene og hun skjønte ikke at de trengte å vite om hverandre og de forskjellige diagnosene hun hadde og medisinene hun brukte!

Annen episode med bevisstløs pasient og opiatmisbruk! Kunne også blitt fatalt fordi sykehuset ikke kom inn i legen journal midt i påsken!

Klart at medisinbruk og slikt bør være mer tilgjengelig. Det bør faktisk være mye mer bevissthet rundt dette, for veldig mange medisiner kan kræsje med f eks helt vanlige kosttilskudd og det kan få fatale følger.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg skjønner hva du mener... Tro meg, jeg gjør det.. Jeg har selv lest mange henvisninger hvor det står at pas er slitsom, kverrulant, har dårlige matvaner etc.. SLIKT trenger ikke publiseres.

Nå var det var ikke akkurat det jeg tenkte på da, men herlighet, det er jo forferdelig ...!

Jeg tror en del leger kunne hatt godt av kursing i etikk, respekt og å lytte til pasientene sine. Og bli mer bevisst på hva en journal skal brukes til.

Men nå er jo dette en spørretråd da ... Får avslutte diskusjonen her vel, for min del i alle fall

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt