Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-10, 16:08   #20
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Normalvektig" og ketose

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Fin tråd
Jeg veier ca 75 kg, og er 175 og ønsker å ta av 5-10 kg (men ikke for fort!). Blei litt skuffa når jeg leste at ketose ikke var anbefalt for de som skulle ned under 10 kg. Jeg spiser ca 10-20 karber om dagen, er i ketose, og trives veldig godt med det

Det har ingenting å si om du bare er 5-10 kg overvektig for om du er i ketose eller ikke. Det er egentlig ingen god grunn til å anbefale folk med mindre overvekt å ligge høyere på karbene, annet enn at det jo er mer effektivt på folk med en betydelig overvekt, men det gjelder vel alle vektnedgangsmetoder, stort sett, det går nesten uten unntak fortere når man har mye vekt å ta av enn når man har lite. I tillegg er det mange som øker på karbene når de nærmer seg målvekt, andre igjen trives så godt med et kosthold som er ketogent at de fortsetter med det, meg selv inkludert. Så trives du i ketose, fortsett med det .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat