Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-10, 16:59   #89
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbohydrat-teoriene er manipulasjon

Sitat:

Alt dere evner er å se at dere taper vekt og blir slankere ved et slikt kosthold, og da tror dere feilaktig at det ligger noen automatikk i at lavkarbohydratkosthold er det sunneste da dere føler dere som sannhetsbevis på dette. Dog sier tap av vekt ikke noe om hvor sunt et kosthold er, bare at kostholdet bringer personene i energiunderskudd. Det blir således helt feilaktig å se seg blind og bli blendet av vekttapet for så og av den grunn og gå ut mot et samlet fagmiljø som er mye mer samstemt enn hva få utskudd med kommersielle interesser kan lede oss til å tro - som sagt er fagmiljøet veldig samstemt og den uenigheten som er forsøkt vist frem at skal være der er der ikke - har dere registrert dere hvor sterkt fagmiljøet står mot utskuddene og hvem de sentrale aktører er.

Dere på deres side har ingen forutsetninger for å kunne bedømme hva som er sunt eller usunt, og i alle fall ikke ut fra at dere er blendet av vekttap alene - akkurat det er mulig på mange slags vis. Men erfaringer viser at dersom noen har slankesuksess på det ene eller andre viset, ja så blir det selve sannheten for hva som representerer det faglig mest riktige og ikke - slik kan det dog ikke fungere da i så fall så har ikke kunnskap noen verdi om det skal sprike i alle retninger.

Dere snakker som om jeg ikke er innforstått med hva alt dreier seg om, men jeg kan med rette påberope meg kunnskap langt utover hva de fleste av dere kan både hva gjelder lavkarbohydratkosthold samt ikke minst hva ernæringsmyndighetene og andre aktører sier og mener.

Hvilken sjarmoffensiv når du ønsker å opplyse andre mennesker om ernæring

Først fortelle oss at vi ikke evner å se lenger enn "vår egen nese", og så påberope deg selv kunnskap langt utover hva de fleste av oss har om ernæring. Uten at du underbygger påstandene dine spesielt godt. Overhører/leser jeg en diskusjon om et tema jeg ikke kan så mye om, er det ikke de som snakker/skriver på en så belærende måte som du gjør som jeg får tiltro til. Det å respektere hva andre sier/skriver, og så argumentere på sak og ikke person er nok ofte en bedre taktikk.

Personlig hadde jeg satt mere pris på innleggene dine om du luket ut noen av alle "dog"ene dine, og om du brukte de og ikke objektformen dem der det er naturlig.

Uansett, så stoler jeg mere på egen kropp enn byråkrati som ernæringsråd og WHO - så jeg har tenkt å fortsette med å ta ansvar for mine valg, lese det jeg finner interessant og jeg lever godt med konsekvensene

Lykke til med korstoget ditt mot lavkarbo.
Slik jeg ser det er det tiden som kommer til å gi fasiten. Jeg tror ikke vi sitter på den i øyeblikket, fordi vi som mennesker ikke klarer å se helheten. Det tror jeg ikke forskning klarer heller

Men som du så smigrende sier - jeg er nok en av de som har manglende forutsetning for å forstå.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat