|
Sv: Om forbrenningen
Det ER sunt å diskutere! Det ER sunt å få satt meningene sine på prøve, og dermed øke viljen til å se på ting en gang til med et enda mer studerende blikk, og tilegne seg mer og grundigere kunnskap.
Hva som ikke er sunt er å stange hodet i veggen overfor mennesker som spammer forumer med de samme påstandene formulert på en måte som ligner tv-pastor-språk mer enn god arguementasjon innen noe fagfelt.
Skal man først diskutere kosthold med meningsmotstandere, så tror jeg at man bør finne noen som faktisk er i stand til å diskutere. Ingen lærer noe av å framføre sin mening, og deretter putte fingra i ørene og tralle når motstanderen framfører sin.
Jeg tror MFUS virkelig har det for seg at han skal redde oss fra dette hodeløse prosjektet vi bedriver, som får oss til å innbille oss at vi blir slankere og får bedre helse.
Ingen kan få meg til å tro noe som helst på den måten, når det ikke finnes noen virkelig god argumentasjon, ingen vilje til å se flere sider og utvikle seg ... faglig. Kun gjentagelser og hellige overbevisninger. Da nytter det faktisk ikke, og å prøve å diskutere blir mer som å rope i skogen.
Om jeg ikke husker feil, så nevner trådstarter i en annen tråd noe om da man trodde jorda var flat. Jeg kan vedde en hundrings på at dersom det hadde vært internett i middelalderen, da de vanvittige teoriene om at jorden kunne være rund begynte å versere, så hadde MFUS spamma forumer om hvor vanvittig og groteskt og hvor faglig feil det var å komme med sånne påstander.
Ooog det er vel omtrent så mye energi jeg kommer til å bruke på dette framover .
Viser ellers til min fantastiske signatur! 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|