|
Sv: Lavkarbohydrat-teoriene er manipulasjon
Hehe, jeg har lurt en del på hvorfor jeg ikke har sett deg her inne MFUS
Opprinnelig lagt inn av MFUS, her.
Slik planter de direkte og bevisst usikkerhet, og viser til at det er uenighet i fagkretsene om hva som er riktig og hva som er galt. Noe det dog IKKE er, da fagmiljøet i aller høyeste grad er samstemt. At det dog ikke virker slik, er fordi den kommersielle livsstilsindustrien er veldig flink til å bruke media som er ukritisk og kjører sensasjons-sakene og med det får høye lesertall da slikt selger.
Jeg liker ideen om at fagmiljøet er samstemt. Særlig siden jeg brukte en del tid i fjor på forelesninger om temaet karbohydrater og hvilke positive effekter man fikk av å kutte ned på dem. Studiene var basert på at folk ikke skulle gå ned i vekt, så inntaket av karbohydrater var litt høyere enn det folk flest her inne spiser, men alikevel mye lavere enn det vi har blitt anbefalt av staten. Så hvis fagmiljøet er samstemt, så er vel enten foreleseren min gal, eller så har kanskje drevon og den gjengen der misforstått noe..?
Det å nekte å diskutere noe fordi du bare VET at du har rett uansett, det er jo og en fin strategi. Hurra for den 

|