|
Sv: Lavkarbohydrat-teoriene er manipulasjon
Jeg ser du er glad i ordet "faglig", i hvert fall.
Morsomt at du mener at folks egne erfaringer og tilegning av dokumentert kunnskap og forskningmateriale kun innbilller seg ting, samtidig som du lovpriser ernæringsrådet og WHO og samtidig påstår at hvem du er eller hvilket grunnlag du uttaler deg på ikke betyr noe. Noe som skurrer, anyone?
Noe som underholder meg til en viss grad er at du sier du ikke har anledning til å svare på all motargumentasjon, men likefremt så skriver du nærmest romaner med gjentagelser! Utrolig bra! Gjentagelser på gjentagelser, ingen substans, uten hold, og med helt vidunderlige karakteristikker av oss som har valgt et såkalt alternativt kosthold (for åh, det er så alternativt og kommersielt interessant å leve på kjøtt, fisk, grønnsaker, egg, meieriprodukter etc! I hvert fall for den gjengse handelsstanden som også føder de som følger statens ernæringsråd).
Beklager om jeg blir litt usaklig her, men standarden er liksom satt.
Opprinnelig lagt inn av MFUS, her.
Korrekt, det kan du ikke!
Du kan ha en følelse av diverse ja, men det betyr intet verdens ting og mye kan være tilfeldig også.
Sagt på en annen måte, at noen kommer frem til noe vedkommende selv mener skal ha sin fortreffelighet betyr ikke en dritt dersom ikke dette kan påvises og dokumenteres grundig via forskning.
Hva enkeltmennesket føler, tror og blir overbevist om har dermed intet å si med hva som er riktig ernæringsmessig.
Først den dagen der en kunnskap kan dokumenteres, for så i ettertid at det skal vise seg at kunnskapen er etterprøvbar - først den dagen har teorien verdi og man må omstille seg til en ny og bedre kunnskap.
At kunnskapen og rådene over tid endrer seg er en styrke heller enn noe negativt, det er altså noe alle ønsker da kunnskap er i aller høyeste grad verdifullt.
Men det er ikke rom for synsing etter eget forgodtbefinnende, ting må dokumenteres og teorier MÅ nødvendigvis være etterprøvbare også om dem skal ha noen verdi.
Det handler om enkel og elementær kvalitetssikring av teorier.
Så jeg, og mange med meg kan ha en følelse av at vi sitter og leser prøverresultater etter gjentatte blodprøver som viser bedring i verdier innenfor de retningslinjene ditt elskede WHO har satt? Jøss, kanskje vi blir nærsynte og hallusinerer lovord fra legene våre av dette kostsholdet. Spesielt.
Hvem er du til å si at de av oss som har blitt friske(re) fra diverse helseplager bare føler dette? Har jeg bare følt at jeg ikke har hatt tilnærmet invalidiserende migrene de siste årene? At jeg ikke blir overmannet av allergi hver vår? Bare innbiller jeg meg at jeg tåler å dele seng med en hårete pusekatt som jeg så vidt kunne delt rom med i mer enn et par timer i 2006? Dette er litt av noen påstander. Og hvor vil du med dem? Har du som en misjon å frelse oss fra store stygge slemme mennesker som Fedon Lindberg, Dag Viljen Polezynski, Annika Dahlquist, og en mengde andre mennesker som ikke nødvendigvis har fylt opp kontoen på vår bekostning? Vel, lykke til!
Jaja, jeg kommer nok også til å sove godt i natt med den forvissning at jeg med mest sannsynlighet både har bedre helse, selvkontroll og en muligens bedre mentalhygiene enn enkelta andre. .

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|