|
Sv: Blodsukker på ketolyse?
Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.
Hvordan skal blodsukker målene ligge på ketolysekuren? Altså skal blodsukkeret stige etter måltidene eller skal det ligge gjevnt? Om de skal stige, hvor mye er en ok stigning og hvor mye er for mye? Er det forskejll på hva man spiser hvor mye stigning man kan forvente som er ok?
Jeg har beskymret meg over at jeg har lat for lite nedgang og det var noen som bemerket at det kan skyldes melkeproduktene. Jeg spiser en del rømme, fløte, cc, feta ost og andre oster. Og det var sagt at det kan påvirke blodsukkeret ekstra.
Startet dagen idag med blodsukkermålinger og den viste 5 som er bittelitt høyere enn det jeg vanligvishar på morran (ligger som oftest på 4-4,4) hos meg. Jeg spiste 1/3 boks CC med en ss rømme og målte blodsukkeret igjen om 1,5 times tid og den var på 5,3 og om en time til var den på 5,1 så da kan ikke jeg se at det blir så veldig stor oppgang av melkeprodukter. Har tatt nye mål: før lunch 5 og ca 1,5-2 timer etter lunch 6,6
Men det er jo ikke høyt blodsukker. jeg hadde litt motsatt problem da jeg gikk på ketolyse......jeg lå veldig lavt.3,5 - 5 nesten hele tida....
|