Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-10, 16:14   #3696
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hjelpes! Kan noen løse dette mysteriet for meg? Jeg har en strikkeoppskrift som går så her:

Sitat:

VENSTRE VANTE:
Arb strikkes først frem og tilbake, deretter rundt på settp. Legg opp 54-60 m med Delight på settp 2,5. Strikk RILLER frem og tilbake – se forkl over! Når arb måler 7 cm felles det 6 m på slutten av p, klipp tråden = 48-54 m, Videre strikkes arb rundt og rundt i glstrikk. HERFRA MÅLES ARB VIDERE! Når arb måler 1 cm starter økningen til tommelkile. Det økes 1 m på hver side av nest siste m på omg – øk ved å lage et kast, for å unngå hull strikkes kastet vridd rett på neste omg (dvs strikk i bakre del av m-buen). Øk på hver side av de økte m på hver 3.omg totalt 5-6 ganger = 11-13 tommel-m og 58-66 m totalt. Når arb måler 6-7 cm settes tommel-m + 1 m på hver side (= 13-15 m) på 1 tråd. Legg opp 3 nye m bak tommelen = 48-54 m. Fortsett med glstrikk rundt til arb måler 10-11 cm. Nå settes de første 19-21 m oppå hånden på en tråd, behold de neste 11-12 m på p og sett de siste 18-21 m inni hånden på en annen tråd.

Det er det jeg har uthevet som virkelig forvirrer meg. Altså jeg strikker vantene med førtiåtte masker til opplysning, og når jeg da øker med to masker fem ganger så sitter jeg jo igjen med ti masker pluss, ikke elleve, og når jeg tar av tretten masker og har over på en tråd, og legger opp tre nye masker bak, sitter jeg da igjen med ... femti masker, ikke førtiåtte! Jeg skjønner ikke no.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥