|
Sv: September-slankeren
Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.
Æsj... Jeg sa jeg ikke skulle veie meg mellom mine to konsultasjoner hos Sofie Hexeberg, men i går kjøpte jeg badevekt igjen og veide meg i morges. Etter 2,5 uker på streng ketogen kost har vekta faktisk ikke rikket seg. Helt sprøtt, blei forbanna og irritert og litt snurt...
Jeg har 50 kg for mye og litt å ta av. Venter ikke mensen, har nettopp hatt. Drikker ikke lettbrus, bruker ikke brøderstatninger eller barer og får karbene fra grønnsaker, i snitt 10-15 per døgn. Fettprosenten i kosten min ligger på ideelle 75, karbene på 2-3% og resten protein.
Blæ for badevekta
Hei,
Ikke alle raser ned i vekt, dessverre… selv om det ser sånn ut når man leser her inne. Tenkte jeg bare skulle minne om at overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og noen kropper trenger opp til 4 uker før de oppnår optimal forbrenningsmodus. I tillegg vil jeg nevne at sykdom, skader, medisiner etc kan være bremseklosser. Du har sikkert hørt at stress kan være en partystopper og det gjelder ikke bare mentalt stress, jeg sliter bl.a. med kroniske smerter noe som er en stor stressfaktor for kroppen og jeg har heller aldri rast ned i vekt.
Legger ved denne, fin lesning når ting går litt i motbakke:
Dette er IKKE en sjamporeklame!
|