Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-10, 22:09   #48
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Synger på siste vers ...

Opprinnelig lagt inn av KattaG, her.

Har du en teori mpå hvorfor det ikke fungerte? Det må være en grunn til at det ikke skjedde noe..

Ditto til RitaBo - min historie er SPØTT lik! Gikk et år på GR/vektklubb (altså lavkcal som jeg tidligere har gått ned på), begynte å trene - gikk hver dag i 45 minutt raskt, trente i tillegg 4 ganger bra styrke med PT... og gikk i løpet av 3 mnd OPP 2 kg - FETT!!!! (målte på spesialapparat).

Så jeg gikk over på lavkarbo - kuttet potet, ris, pasta, brød og grønnsaker som vokser under jorda - maks 5 gram karbo pr 100 gram i andre matvaner. Dette var de eneste reglene jeg fulgte - spiste så mye jeg ville - og jeg spiste MASSE! Jeg har levd halve livet på magre produkter - så jeg tror kroppen min ble overlykkelig - MEN jeg gikk ikke ned et gram... gikk ikke OPP heller da! Så jeg måtte justere alt - og må dermed passe kcaloriene i tillegg til karboene NÅ har jeg gått ned 10 kg siden april - ikke kjempekjapt - men med 4 ukers ferie og sånt innimellom er jeg ganske fornøyd.

Jeg lurer litt på hvorfor det er vanskeligere å planlegge et lavkarbo-kosthold enn et GR kosthold? Det krever også planlegging, og veiing og telling av kcalorier - det er liksom akkurat det samme - men det er kanskje vanskeligere fordi du ikke er godt nok kjent foreløpig med lavkarbo? Det krever selvfølgelig mye arbeid - men det er absolutt verdt det.

Har du problemer med lavkarbo brød? Hvilke har du prøvd? Det finnes flere alternativer - jeg spiser lavkarbobrød fra spis-deg-slank hver morgen med pålegg på

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat