Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-10, 17:44   #108
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Jeg har også forandret mine vaskerutiner. Jeg bruker bare "organic"-produkter (det er ikke helt det samme som økologisk), det har jeg forsåvidt gjort i flere år. Men jeg bruker mindre sjampo enn før og gnir hodebunnen så godt jeg kan. Jeg prøvde uten sjampo en stund, men jeg fikk ikke hodebunnen ren nok og digga ikke følelsen, syntes håret delte seg veldig også, krøllene ble mindre liksom. Jeg tror ikke bakepulver er noe for meg, men å tilsette eplesidereddik i skyllevannet derimot blir veldig bra Har bare gjort det en gang dog, glemte det sist.

Tidligere pøste jeg på med hårkur med protein og mye balsam. Nå bruker jeg hverken hårkur eller balsam, bare en leave in-balsam (også organic), og håret mitt ser - og føles - supersunt ut! Også tuppene, selv om jeg ikke har klippet det på et par år, minst.

Andre ting som er bra å skylle med er kjerringrokkavkok og rosmarin (det siste spesielt for mørkt hår, for blondt er det kamille som er tingen )

Sist redigert av Huldr : 30-09-10 kl 18:06.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat