|
Sv: Prolaktinnivå forhøyet
Opprinnelig lagt inn av Snupa, her.
Uff, jeg er redd av sånn. Jeg skal ikke klare det. Tar de ikke bilde på en annen måte?
Vet du om det er farlig å hå så høyt prolactin? Jeg hadde 1163 sist.
Det er nok den eneste måten å ta bilde av vevet ditt på, ja. Det er ikke så skummelt, altså! Jeg har tatt det flere ganger selv, og er klaustrofobisk i utgangspunktet, men det gikk overraskende bra, ettersom man har utsikt, da maskinen ikke er lukket. Den er dessuten ganske romslig, og som sagt har du en panikknapp å trykke på.
Jeg vet ikke så mye om forhøyet prolaktinnivå, annet enn at det gjør det vanskeligere å bli gravid, fordi kroppen er i en "ammetilstand" hvor eggene er ekstra harde. Man kan få litt melkeproduksjon, hodepine, overvekt dersom man har forhøyet prolaktinnivå, f.eks. Jeg tror det for de fleste er forbigående, om jeg ikke husker feil, men det er lett å påvise med en blodprøve, og det er lett å medisinere. Jeg har blitt utredet for det selv for en del år siden, nemlig. Men det er i grunn alt jeg husker. Du finner sikkert mer på nettet!
Ellers tror jeg nok du bør ta deg en prat med legen din og få klarhet i en del ting, tror jeg .

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|