Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-10, 08:37   #319
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

JEg er her, i allefall Sliter litt med nettilgangen og pc som henger seg opp om dagen, så blir ikke så mye innom og titte som før..

Jeg kjenner til det der, pruttilutten, den derre enorme sjokoladecravinga som dukker opp fra tid til annen. Jeg tror det for øyeblikket har litt med å gjøre at lyset nå har skiftet voldsomt, og natten nå er lengre enn dagen igjen. Vinteren står snart på døra og banker på, og det er ikke til å stikke under en stol at vi faktisk blir litt deprimerte av sånt. Og DA kommer gjerne sjokoladesuget eller ønsket om å spise noe som smaker så inderlig godt at det roer ned hjernen litt

Du har gått ned mye også, og da kommer gjerne ønsket om å "belønne" seg selv litt. "Det kan jo ikke være sååå farlig, jeg har jo gått ned en del og fortjener dette!". Sånn har jeg tenkt maaange ganger, og hver gang har jeg dundret opp igjen til startvekt før jeg har rukket å få sukk for meg, da etter månesvis med sultekur og fornuftig matinntak :roll:

Det er så utrolig verdt det der og da, men når man ser resultatet blir man jo ennå litt mer deppa, og så er man *pang* tilbake i den onde sirkelen igjen.

Har man først vært sjokoman, så er veien tilbake dit så vanvittig kort. Det er vanskelig å komme seg ut av, og utroooolig lett å falle av "vannvogna".

Jeg har ikke tenkt å gi deg et spark bak, det er det bare du selv som kan gjøre. Men du må gjerne låne min fot :klemme:

Her i huset er det oppdaget "nye" gleder. JEg forsøkte å lage bearnaisesaus her forrige dagen, og oppdaget at det er rivende enkelt! Overalt på oppskrifter på bearnaise står det jo at man må være såååå forsiktig, såååå nøye, og om man er usikker er posevarianten bedre. Bullshit!!!
Dette er vel noe av det enkleste jeg har laget noengang, tror jeg, i allefall i forhold til hva man får igjen. Tykk, deilig, luftig og fantastisk god saus som tar tre minutter pluss skilling av egg! Jeg kan ikke for mitt bare liv fatte at jeg ikke har prøvd dette før!
Men det er kanskje like greit at jeg ikke forsøkte før jeg var godt i gang med ketogent - ellers hadde nok vekta vært laaaaangt høyere enn den var da jeg begynte

Så nå om dagen spiser vi bare middag som passer sammen bearnaise. Og hva er det vel som IKKE passer med den sausen?? Eneste jeg kan komme på er fisk. Ellers spiser vi kalvebiff, kyllingfilet, karbonader, svinebiff og alle mulige varianter av kjøttbiter sammen massemasse tykk bearnaise. Me like!!

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat