|
Sv: Trening og lavkarbo virker!
Jeg fikk tak i boken the metabolic diet på en pdf, på engelsk. Kjenner ikke til at den er oversatt til norsk, det tviler jeg på.
Jeg har også hatt veldig positive opplevelser med å gå over til trening i ketose. Når kroppen ble vant til det, var energinivået og utholdenheten min bare helt fantastisk sammenlignet med før. Samtidig merket jeg at jeg mistet litt punch i styrketreningen. Ved å tilpasse et karboinntak på den måten man gjør det med the metabolic diet, skal man kunne klare å opprettholde kroppens evne til å bruke fett, samtidig som man kan hente ut det lille ekstra v.h.a tilgang på glykogen.
For øvrig kan jeg anbefale en artikkel av Andrew Hamilton. http://www.pponline.co.uk/encyc/omega-3-omega-6.html Den viser til forskning som sier at inntak av essensielle fettsyrer kan bidra til at kroppen greier å brenne fett, samtidig som glykogenlagrene spares til når det er mest nødvendig.